Księgarnia AGNES (0)
  • Wyszukiwarka


    Zaawansowane wyszukiwanie
  • Księgarnie ochrania certyfikat SSL

  • Sklep www.e-ksiegarnia.edu.pl - opinie klientów
  • Koszyk
    Twój koszyk jest pusty
  • Przechowalnia
    Brak produktów w przechowalni
Katalog » Przedszkole » Pedagogika
Wyszukiwarka


Zaawansowane wyszukiwanie
Informacje o produkcie:
Kliknij aby zobaczyć zdjęcie w oryginalnej wielkości
System wspierania rozwoju Dziecka oraz udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolu Przewodnik dla Nauczyciela
Dostępność: jest, wysyłka w 24h
Wydawnictwo: Iwanowski
Autor
Okładka
miękka
Format
A4
Rok wydania
2011
Język
polski

Najniższy koszt wysyłki to tylko 12,00 zł
  Cena:

przechowalnia

21,00 zł

Prawidłowy rozwój oraz integracja funkcji percepcyjnych i motorycznych dziecka leżą u podstaw umiejętności niezbędnych do codziennego funkcjonowania oraz osiągnięcia gotowości do nauki w szkole a potem sukcesu w kolejnych etapach edukacyjnych. Odpowiednia organizacja aktywności dziecka, któremu będą towarzyszyć starannie dobrane działania wychowawczo-dydaktyczne, w powiązaniu z oddziaływaniem kulturowo-społecznym to szansa na rozwój wszystkich potencjalnych możliwości dziecka, niwelowanie ewentualnych zaniedbań i dysproporcji. Reforma oświaty nawiązuje do koncepcji indywidualnego rozwoju i w uwagach o warunkach i sposobie realizacji nowej podstawy programowej wychowania przedszkolnego zapisuje obowiązek nauczyciela polegający na prowadzeniu systematycznych obserwacji pedagogicznych i dokumentowaniu ich. Dodatkowo w ostatnim roku przed podjęciem nauki w szkole należy dokonać oceny gotowości do nauki w szkole. Celem takiej analizy jest zgromadzenie informacji, które mogą pomóc w udzieleniu dziecku pomocy, aby taką gotowość osiągnęło. Obserwacje wykazują, iż rozwój dziecka w wieku przedszkolnym często nie przebiega w sposób harmonijny i linearny. Dzieci rozwijają się w różnym tempie i według własnych wzorców rozwojowych, za które odpowiedzialne są cechy osobowościowe i temperamentalne. Wyposażenie genetyczne dziecka i środowisko kulturowo-społeczne, w jakim się dziecko rozwija ma na ten proces ogromny wpływ. Ustalenie poziomu rozwoju dziecka ułatwi podjęcie decyzji o dalszych oddziaływaniach. Przeprowadzenie obserwacji i diagnozy wychowanków to punkt wyjściowy do pracy każdego nauczyciela, a także ważny moment dotyczący decyzji w sprawie ewentualnego objęcia dziecka pomocą psychologiczno-pedagogiczną lub inną forma wsparcia rozwoju dziecka. Niniejsze opracowanie to krótki poradnik dla nauczyciela przedszkola. Poznanie dziecka w tym okresie i właściwe zaplanowanie z nim pracy, ewentualnie podjęcie wczesnej interwencji specjalistycznej, będzie miało swoje konsekwencje w postaci sukcesu szkolnego lub niepowodzenia.

Spis treści
  1. Uzgodnienia terminologiczne i podstawy prawne
  2. Istota, cele i zakres obserwacji pedagogicznych w przedszkolu
  3. Analiza gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole (diagnoza przedszkolna)
  4. Wyniki działań diagnostycznych, a planowanie pracy i wczesna interwencje specjalistyczna
  5. System wspierania rozwoju dziecka oraz udzielania pomocy psychologiczno– pedagogicznej
  6. Wykaz i kolejność działań jakie należy podjąć w związku z organizacją pomocy psychologiczno–pedagogicznej w przedszkolu
  7. Indywidualna dokumentacja rozwoju dziecka
Galeria
Inni klienci kupujący ten produkt zakupili również
Sebastian Małgorzata, Sowiar Danuta
Został opracowany w oparciu o Monachijską Funkcjonalną Diagnostykę Rozwojową (DSM III, 1995) i normy rozwojowe zawarte w programie TECCH (Schopler i współpracownicy).
Seweryn Renata, Solarz Barbara
Plany zostały opracowane w oparciu o propozycje Marii Kielar-Turskiej, Ireny Majchrzak, Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, Weroniki Sherborne, Rudolfa Labana, Alfreda i Marii Kniessów.
Seweryn Renata, Solarz Barbara
Plany zawierają gotowe zestawy ćwiczeń i zabaw ruchowych, ciekawe propozycje literatury dziecięcej (opowiadania, wiersze, piosenki, inscenizacje). Uwzględniają szeroką tematykę z różnych dziedzin: plastycznej, muzycznej, teatralnej, itp.
Pytlarczyk Jadwiga
Zgodnie z art. 33 ustawy O systemie oświaty, nadzór pedagogiczny musi być sprawowany zarówno w przedszkolach publicznych jak i niepublicznych.
Pytlarczyk Jadwiga
Nauczyciel powinien starać się dokładnie i wszechstronnie poznać nie tylko swoich wychowanków, ale także środowisko ich życia i działania. Pomocą dla pedagoga będzie znajomość prawidłowości rozwojowych dziecka odpowiednio do jego wieku. Pozwoli to ocenić czy obserwowany poziom rozwoju konkretnego dziecka, jego zachowanie przebiega w sposób harmonijny czy może jest inaczej i co to może oznaczać.
Zapytaj o szczegóły
Imię i nazwisko:
E-mail:
Twoje pytanie:
Przepisz kod:
weryfikator
podręczniki szkolne| beletrystyka| ezoteryka| Bajki | Baśnie

Księgarnia AGNES oferuje podręczniki szkolne oraz materiały metodyczne dla nauczycieli takie jak: scenariusze zajęć, plany miesięczne, plany wynikowe, konspekty i sprawdziany, ostatnio w ofercie znajdują się książki z dziedziny ezoteryki oraz beletrystyki. W dziale Czary Mary (ezoteryka i nie tylko) odnajdziemy książki z dziedziny astrologii, filozofii, jogi, poradniki, horoskopy, przepisy, tarot i wiele innych. W dziale beletrystyka odnajdziemy powieści, poezje, literaturę kobiecą, kryminalistyczną, sensacyjną, thriller oraz inne. Dodatkowo w sprzedaży znajdują się również różnorakie bajki i baśnie dla dziecka. Życzymy miłej lektury!

Księgarnia AGNES - XML Sitemap

Aktualna Data: 2021-08-02 06:51
© Księgarnia AGNES